Thursday, May 25, 2017

MARHABAN YA RAMADHAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

RAMADHAN

Syukur setinggi syukur ke hadrat Ilahi. Bulan suci yang penuh keberkahan telahpun kembali. Detiknya dirasakan oleh seluruh manusia yang menganuti ikutan ini. Kemeriahan mengimarahkan masjid. Kemeriahan kesatuan hati dan jiwa. Kemeriahan dalam menyahut seruan Ilahi.

Inilah saatnya yang dinanti oleh hati yang merindu. Yakni inilah saat dan ketikanya peluang bagi kita untuk meningkatkan keimanan dan ketakwaan. Hati yang merindu akan terpujuk rindunya. Hati yang menanti akan tamat penantiannya. Hati yang penuh kasih, menangis kegembiraan dengan kehadiran ini.

Seiring terbenamnya matahari di akhir Syaaban esok. Maka terlepaslah manusia yang dipenuhi keimanan daripada penjara kesabaran. Penjara yang menyeksakan jiwa mereka. Penjara penantian yang menggelisahkan. Dan dikurung segala kejahatan makhluk. Yang tinggal hanya kejahatan hawa dan nafsu manusia itu sendiri.

Tok Bah mengambil kesempatan ini untuk memohon kemaafan pada seluruh sahabat-sahabat sekalian. Terutama sahabat pemahar. Tok Bah seperti sahabat lainnya. Ingin memulai Ramadhan ini dengan penuh kerendahan diri dan penyucian hati. Semoga segala cita-cita kita bersama tercapai dengan penuh kejayaan. Semoga sampai segala hajat dan keinginan. Semoga setiap langkah kita sentiasa dalam lingkungan berkah dan rahmat. Insyaallah

Tok Bah
30 Syaaban 1438


No comments:

Post a Comment