Tuesday, July 5, 2016

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI (2016)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Tibalah kita di pengakhiran Ramadhan. Semoga segala perilaku amal di bulan mulia ini meninggalkan kesan pahatan di hati kita semua.

Ramadhan hanyalah satu kaedah Ilahi menjentik hati kita. Agar berpaling seketika dalam beribadah padaNya. Ujian kelaparan dan kedahagaan yang terkandung didalamnya. Tidak lain dan tidak bukan. Merupakan suatu ujian kesamarataan bagi umat ini. Tanpa dinilai akan pangkat darjat.

Aidilfitri adalah suatu kemenangan untuk umat Islam. Kemenangan diantara sekian kemenangan. Sehingga kembalinya sinar kemenangan sejati. Yakni kembalinya pemerintahan Islam. Dan kemenangan hakiki. Yakni kemenangan syurga.

Kesempatan ini, Tok Bah menyusun sepuluh jari. Memohon keampunan dan kemaafan. Utamanya buat sahabat2 yang berurusan dengan Tok Bah. Mahupun sahabat lainnya. Andai ada tersalah kata. Tersilap bahasa. Terkasar bicara. Yang mana segala kekurangan itu adalah dari Tok Bah sendiri. Semoga hari kemenangan ini disambut dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran. Insyaallah

Buat sahabat2 diperantauan yang dalam perjalanan pulang. Berhati2 ketika memandu. Basahi lidah dengan zikir dan selawat. Semoga selamat sampai disamping keluarga tercinta. Insyaallah

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Bahlol Dana
Ramadhan 1437
Bersama Isteri Tercinta

No comments:

Post a Comment