Sunday, September 29, 2019

TERAS KEKABU

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

TERAS KABU (KEKABU)

Maka telah diperturunkan petua serta pengajaran dari leluhur tua mengenai Teras Kekabu. Mengikut halnya pengalaman mereka yang telah melaluinya.

Mujarablah akannya ia sebagai penawar bagi sakit sendi saraf.  Membawa ia resam ketahanan kulit dan kebal darurat. Pedoman mengatakan, tidaklah lemas barangsiapa yang menuntut ia akan teras ini. 

Adapun yang utama dari yang lainnya. Yakni sebagai asbab ikhtiar menimbulkan mayat yang mati lemas. Menimbulkan mayat yang hilang. Hikayat ini melalui kaedah. Adapun kaedah itu terpulanglah pada penerimaan yang berkaitan. Utama pada para muallij.

Telah mujarab atasnya pada orang yang menanggung amal atau susuk atau memakai raksa (merkuri) sebagai pakaian diri. Yang menjadi kelemahan buat mereka akan kedalaman air. Makanya Teras Kekabu menjadi pengimbang dalam pemakaian raksa.

Dan sesungguhnya segala sesuatu itu adalah dengan izinNya. Adapun usaha dan ikhtiar itu hendaklah sentiasa seiringan. Tidaklah dijadikan sesuatu itu sia-sia. Melainkan ada kerja gunanya untuk umat ini. 

Whatsapp : 0189010623


Blog : daricetusanmindaku.blogspot.com




No comments:

Post a Comment